twitter facebook MSweb op YouTube MSweb op Instagram msweb mskidsweb MS Vereniging

Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mieren/tintelingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Suus2
    reageerde
    -
    Laatst bewerkt door Suus2; 8 januari 2020, 18:01.

Leave a comment:

• D-Cheryl
    reageerde
    Jee, als je alles zo samenvat vind ik het erg raar dat je 2 weken moet wachten.

Mijn eerste aanval was krachtsverlies, waarvan mijn huisarts zei: "Als je dat morgen nog steeds hebt, ga maar langs de EHBO."
    Daar kwam niks uit, maar toen ik daarna door de tandarts werd doorgestuurd, omdat mijn rare gevoel in mijn gezicht niet door een verstandskies kwam die doorkwam, kreeg ik wel een doorverwijzing naar de neuroloog. Het was mijn aangezichtszenuw die raar deed.

Als ik goed reken, ben je nu 26. Heb je misschien iemand die je kan steunen, je vriend, een vriendin, broer of zus, die je vertrouwd en die met je meekan? Want ik zou nu aan gaan dringen op verder onderzoek bij de huisarts: dit klinkt echt niet als fibromyalgie.
    Het hoeft ook geen MS te zijn, want voor je klachten zijn tal van aandoeningen aan te wijzen, maar ik snap je ongerustheid en geef je gelijk als je verder wilt zoeken.

Een MRI via de neuroloog kan al heel veel uitsluiten, maar kriebels, tintelingen en een brandend gevoel terwijl er niks te zien is aan de huid, klinkt voor mij (maar ik ben geen arts) wel als zenuwen die van slag zijn.

Leave a comment:

• josfromglos
    reageerde
    Ik herken veel, maar ik zou niet hebben gereageerd als je niet had vermeld dat je ook serieuze problemen met je ogen hebt gehad, zij het voor een korte periode. DAT herken ik namelijk meteen, al was ik slechts 'blind' in een oog voor een week/ 2 weken(?), 'blind' tussen aanhalingstekens omdat er wel licht door kwam, maar er een grijs gordijntje voor mijn oog leek te hangen. Voor alle duidelijkheid, ik ben nu 56 jaar oud (…) en ik beschrijf hier een periode van toen ik begin 20 jaar was.

Ook daarvoor heb ik klachten gekend, die ik zelf achteraf heb toegeschreven aan MS, zoals extreme vermoeidheid, concentratie problemen en blaasproblemen. Ik ontving echter pas de diagnose van (PP)MS toen ik rond de 40 (en in de UK) was, eea uiteraard vertraagd door het feit dat ik een 'nieuw' medisch verleden hier moest opbouwen. 'Mijn' MS lijkt een hele 'langzame' te zijn (om wat voor reden dan ook) en heeft zich dus wat mij betreft tot dusverre uitgestrekt tot over een periode van zo'n 45 jaren(!) Ik denk namelijk dat ik mijn eerste 'aanval' had op 11-jarige leeftijd! (plots opkomende krampen gepaard gaande met veel pijn, dat na enkele uren als sneeuw voor de zon verdween!).

Mijn middelbare schoolopleiding aan het lyceum (bestaat dat nog?) moest ik vervolgens voortijdig afbreken vanwege tal van problemen, die destijds werden toegeschreven aan 'psychische problemen'... Nog word ik witheet als ik bedenk hoe ik met mij liet sollen omdat niemand, mijzelf inbegrepen, mij kon uitleggen 'waar het probleem zat', vooral als de mensen om je heen gaan zeggen dat 'het allemaal in m'n kop zit', hetgeen in principe dus klopte! omdat MS-littekens in je hersenpan de problemen veroorzaken (die signalen van daaruit onderbreken vanwege die littekens).

Zoals ik dus zei emigreerde ik in 1995 naar de UK. Uiteraard een hele grote verandering, en in de eerste jaren alhier, werkend als administratief medewerker/ tolk, schreef ik vermoeidheid/ stress etc toe aan mijn nieuwe omstandigheden, ook vanwege het feit dat ons eerste kind geestelijk gehandikapt was/is..... c'est la vie eh!

Daarna meerdere jaren als verzorger gewerkt, totdat een van mijn clienten opmerkte (bless him, zijn omstandigheden waren vele malen treuriger als die van mij…) naar een cassiere in een supermarkt toe, toen hij al zittende in een rolstoel totaal werd genegeerd en zij zich richtte tot mij….. 'Oi, I'm here! He is f*cking more disabled than I am!', aangezien ik zijn rolstoel nodig had om mij staande te houden…. Bla bla bla.

Suus, ik ga je niets aanpraten!, maar laat je vooralsnog niet van de wijs brengen door wie dan ook, want ik kan uit je schrijven opmaken dat je intelligentie meer dan gemiddeld lijkt te zijn! Zo, ga ik nu een glas wijn drinken (wordt uiteraard afgeraden), eens een rebel, altijd een rebel! Sterkte.

Laatst bewerkt door leeuwtje-nl; 3 november 2019, 06:56. Reden: Toevoeging witregels

Leave a comment:

• Suus2
    startte een topic Mieren/tintelingen

Mieren/tintelingen

-
    Laatst bewerkt door Suus2; 8 januari 2020, 18:00.
Bezig...
X