twitter facebook MSweb op YouTube MSweb op Instagram msweb mskidsweb MS Vereniging

Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fysiotherapie ligt al een tijdje stil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Knillis
    reageerde
    Ik zou binnenkort bovendien 1 x per week naar de praktijk mogen komen om op afspraak als enige in de oefenzaal te gaan trainen. Wel handschoentjes aan en de therapeute draagt een mondkapje. Ik denk dat dat mijn lichaam wel goed zal doen. Op m’n driewieler heen en weer plus een half uurtje trainen dan heb ik weer lekker wat beweging gehad.

    Leave a comment:


  • Fratema
    reageerde
    Toch leuk om te zien dat er nog veel meer mensen thuis oefenen. En D-Cheryl, natuurlijk mag jij klagen. Als oefenen zulke pijnen opwekt is dat natuurlijk een signaal om het anders te gaan aanpakken. Want niets doen is nog veel slechter. Kun je geen telefonische adviezen krijgen van een fysiotherapeut. Anders gaat het van kwaad tot erger. Sterkte

    Leave a comment:


  • D-Cheryl
    reageerde
    Ik mis het echt, vooral op dagen zoals gisteren en vandaag, als mijn hele lichaam pijn doet. Het kan zo fijn zijn als de fysio met een massage even wat verlichting brengen. Ik ben iedere dag wel in beweging, maar als ik lees wat jullie dat allemaal doen, begrijp ik dat ik nog wel een tandje bij mag zetten, voordat ik verder ga klagen.

    Leave a comment:


  • Nessa
    reageerde
    Ik had al een online oefenprogramma en dat doe ik nu 3 keer in de week. Ik train met eigen lichaamsgewicht, dumbells en weerstandsbanden. Iedere twee weken belt mijn fysio en ik kan hem tussendoor appen.

    Verder hebben wij sinds vorige week een trampoline en dat is echt super. Conditie opbouwen en onderhouden met wandelen is lastig omdat mijn linkerbeen eerder moe wordt dan dat mijn hartslag omhoog gaat. Maar dat is op de trampo geen probleem. 10 minuten springen staat gelijk aan 20-30 minuten hardlopen. Hardlopen kan ik niet meer, trampolinespringen dus wel! Ik doe aan bouncen, gewoon springen, springen met draaien, squatten, planken en opdrukken op de trampo.
    Het enige dat ik nu mis is dus de echte krachttraining. Ik heb namelijk geen gewichten van meer dan 5 kilo of een halter.

    Leave a comment:


  • Marina
    reageerde
    Eveneens thuisfysio via een online fysioprogramma: ca. 5x per week een uur lang verschillende oefeningen (met gewichten) voor arm-, been-, en rompspieren en voor balans. Met een wekelijkse telefonische evaluatie van de fysiotherapeute. Daarnaast zo'n 2x per week een paar uurtjes fietsen op de Easy rider driewieler en soms een kort wandelingetje.

    Momenteel al ruim 2 weken verkouden, dus buiten komen en dus ook wandelen of fietsen mag niet en ook de oefeningen staan nu op een laag pitje en ik moet zeggen dat ik dat wel merk in de conditie.
    Laatst bewerkt door Marina; 21 april 2020, 19:19.

    Leave a comment:


  • 1207
    reageerde
    fysio is gewoon gebleven. Eerst 2x per week thuis en nu stilaan terug in de praktijk. Daarnaast regelmatig mijn kilometertjes in het park rollen, zonnetje, goede podcast,... wat wil je meer

    Leave a comment:


  • Klick
    reageerde
    ik wandel veel en doe mijn rek oefeningen. ik ben veel buiten, dat kan gelukkig wel.

    Leave a comment:


  • Billy
    reageerde
    Ik heb ook 3x pw videobellen met mijn fysio.

    Fiets ook veel op mij 3wieler.

    Maar het is natuurlijk niet zo als in de zaal.

    Leave a comment:


  • Knillis
    reageerde
    Ik heb nog wel 1 x per week fysio maar dat via een videoverbinding met mijn therapeute. Verder fiets ik elke dag een eindje op mijn driewieler en doe zelf regelmatig de oefeningen die ik heb opgekregen van mijn therapeute.

    Leave a comment:


  • Fratema
    startte een topic Fysiotherapie ligt al een tijdje stil

    Fysiotherapie ligt al een tijdje stil

    dus ik ben zelf bezig. Met het voortborduren op dingen die ik het afgelopen jaar heb geleerd. Om in conditie te blijven. En dat gaat mij heel goed af. 2 x per dag ga ik in een actieve zithouding (dus zonder rugleuning) bezig met een 3 kilo halter. 100x vanuit rechte arm naar de schouder bewegen en weer terug. Vooral niet te snel. En 40 squads aan het bed. Dat is nog wel best uitputtend. Maar al met al knap ik hier flink van op. Wat doe jij om in vorm te kunnen bljven?
Bezig...
X