twitter facebook MSweb op YouTube MSweb op Instagram msweb mskidsweb MS Vereniging

Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fysiotherapie ligt al een tijdje stil

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

oefenen kan ik zelf, stretchen en mobiliseren niet.
    gelukkig voorziet de wetgever dat noodzakelijke behandelingen nog steeds mogen doorgaan.
    Ik zou niet weten waarom dit in Nederland anders zou zijn.
    Ik denk aan ons, mucoviscidose of straks ademhalingstherapie voor de covidpatienten dei op intensieve gelegen hebben.
    handschoenen, masker en goed ontsmetten zou moeten volstaan.

en dan wordt de fysio mijn coronaliefje, de enigste die mij nu mag aanraken (al voelt ze zich minder vereerd als dat ik hoop)

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Job Bekijk bericht
      Met fysiotherapie was ik bezig met balansoefeningen. Die zijn lastig om thuis uit te voeren.
      Job Wat voor soort balansoefeningen deed je? Ik doe nu thuis ook balansoefeningen die iets anders zijn dan die ik normaliter tijdens fysiotherapie doe. Het voornaamste verschil is dat ik ze nu niet al lopende, tussen een brug, doe maar op de plaats. Het zijn oefeningen waarbij je een steunpunt zoals een stevige stoel of een tafel kunt gebruiken. Mocht je geinteresseerd zijn dan wil ik je wel een link geven naar die oefeningen.

Commentaar

Dank je wel Marina,
        Ik deed oefeningen op een bosubal:squats, op 1 been staan, er op springen etc. Ik heb al gekeken wat het zou kosten om er zelf 1 aan te schaffen, maar ze zijn best prijzig. Daarnaast deed ik oefeningen op een soort wiebelplaat die tussen 4 ijzeren kabels hangt.

Ik doe nu squats en uitvalspassen op de plaats. Zonder gewiebel dan maar.

Commentaar

kijk eens op marktplaats (ook voor nieuw) en zoek op balanstrainer. Bosu is een duur profi merk

Commentaar

nu al een maand niet zwemmen,fysio,sport. en maar zitten in mn rolstoel. moed houden gelukkig blijft 5x zorg per dag
            benka

Commentaar

Job dat lijken me best pittige balansoefeningen zo op een bosu bal . Op een bosu bal (met de bolle zijde onder) deed ik enkel zo ver mogelijk naar voren, achteren en opzij bewegen (en dat dan tussen een brug). Ik vraag me dus af of de oefeningen die ik krijg niet te gemakkelijk zouden zijn voor je .

Wel doe ook ik nu squats en uitvalspassen op de plaats, maar ook nog wat andere balansoefeningen. Ik geef toch maar de link, wie weet heb je (of anderen) er toch wat aan. Het gaat om de laatste 6 oefeningen: https://nl.physiapp.com/access/nfdisqow?birth_year=1966
              Laatst bewerkt door Marina; 24 april 2020, 13:48.

Commentaar

Ik hoorde vanochtend van mijn fysio dat er vandaag een besluit komt over wat ze weer mogen doen.

Commentaar

Dank je wel, Marina, voor de link. Ik zal me er eens in verdiepen. Het zoet er best uitdagend uit. En Klick, bedankt voor de tip!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
                    oefenen kan ik zelf, stretchen en mobiliseren niet.
                    gelukkig voorziet de wetgever dat noodzakelijke behandelingen nog steeds mogen doorgaan.
                    Ik zou niet weten waarom dit in Nederland anders zou zijn.
                    Bij mij is het rekken en mobiliseren vorige week ook weer begonnen, na overleg tussen de fysiotherapeut en de huisarts.
                    Wel met mondkapje en handschoenen, maar ik kreeg teveel problemen met mijn benen doordat het al weken niet meer was gebeurd.

Andere oefeningen doe ik nog wel zelf thuis, met wekelijks een videocall met de fysiotherapeut.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Jrs77 Bekijk bericht
                      Bij mij is het rekken en mobiliseren vorige week ook weer begonnen, na overleg tussen de fysiotherapeut en de huisarts.
                      Fijn, Joris! Goed om te horen dat er in Nederland ook daadwerkelijk wordt behandeld op medische indicatie.
                      Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat - zolang je maar niet opgeeft.

Commentaar

Bezig...
                      X