twitter facebook MSweb op YouTube MSweb op Instagram msweb mskidsweb MS Vereniging

Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coronavirus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ghost Bekijk bericht
    1207 interessant artikel!

Zou er bijna blij van worden dan m'n immuunsysteem verzwakt wordt door de Tecfidera
    Ik denk juist dat het precies andersom is....
    Tecfidera werkt op je T-cellen. Dat betekent dat je minder "hulptroepen" in de tweede verdedigingslinie hebt. En daarmee is je lichaam gewoon minder goed in staat om het virus te bestrijden.

Wat dat betreft is wel interessant om te zien wat de verschillen zijn tussen MS-patiënten die Tecfidera etc gebruiken of Ocrevus en een corona-infectie hebben doorgemaakt. Want Ocrevus werkt op de B-cellen, de rest van de afweeronderdrukkers op de T-cellen.
    Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat - zolang je maar niet opgeeft.

Commentaar

Nessa, wat fijn dat je er doorheen gekomen bent/aan het komen bent! Dit zijn altijd prettige berichten.

Nu nog een bericht van Marja...
      Groetjes, Tevy

Always look on the bright side of life

Commentaar

Ben benieuwd hoelang de virus rond blijven hangen. Wat een gekte allemaal. Wat een chemische processen van de natuur, bah.

Laatst bewerkt door raimonnea; 4 april 2020, 16:33.
        Empathie dieren/natuurVegetariër www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl Autarkie

Commentaar

Fijn dat je aan de beterende hand bent Nessa!

Raimonnea: dit gaat nog wel even duren hoor. In Zuid-Korea is nu de tweede griepgolf begreep ik, nadat in eerste instantie de maatregelen waren versoepelt. De overheden zullen de komende maanden (jaren) nog wel aan het afstemmen blijven.

Als dadelijk eerst alweer eens de kinderen naar school kunnen en de grootste druk van de ziekenhuizen af is (en er misschien zelfs een vaccin is gevonden en getest en goedgekeurd) dan mogen we al heel erg blij zijn.

Niet om te doemdenken, maar vooral om je op in te stellen: dit is niet zomaar over, en het gaat al helemaal niet meer zomaar meer weg....
          'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed

Commentaar

Beetje bij beetje beter. benauwdheid is minder.
            Mijn stem heb ik bijna terug, hoef nu niet meer na ieder woord te happen naar lucht.
            Blijft nog die olifant op mijn borst en breinaalden steken als ik niets doe en MOE.
            Dus veel slaap en rustig aan dan komt t vast helemaal goed.

Blijf thuis en gezond het is een heel naar virus!
            Laatst bewerkt door Marja; 5 april 2020, 08:14.
            Wie treurt omdat de zon is ondergegaan zal nooit de schoonheid van de sterren zien.

Commentaar

Goed om te horen dat jullie weer langzaam aan wat beter worden. Zal nog even duren voor het helemaal achter de rug is maar hopelijk hebben jullie het ergste nu achter de rug. Sterkte nog verder.

Commentaar

Marja, wat fijn dat het ietsje (!) beter gaat met je!
                Groetjes, Tevy

Commentaar

Wat fijn dat jullie zachtjesaan toch wat herstellen, Nessa en Marja!

De boodschap dat het geen peuleschil is komt wel over.
                  Sterkte verder!
                  Op twitter: https://twitter.com/Patient2punt0

Commentaar

1207 Nessa Lees mijn sarcasme... Zou er BIJNA blij van worden....

Desalniettemin vind ik het een interessant artikel

Commentaar

Zo te zien hebben jullie flink last gehad van het virus, Nessa en Marja .
                      Fijn te lezen dat jullie allebei aan de beterende hand zijn!
                      Hopelijk zullen de laatste verschijnselen snel verdwenen zijn. Beterschap nog !

Commentaar

Gelukkig gaat het ietsjes beter. Maar het is een hel hoor ik van meerdere... Sterkte.

Commentaar

Zijn jullie (Nessa en Marja) niet in het ziekenhuis opgenomen geweest?
                          Groetjes, Tevy

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Tevy Bekijk bericht
                            Zijn jullie (Nessa en Marja) niet in het ziekenhuis opgenomen geweest?
                            Nee, dat was gelukkig niet nodig. Ik heb gewoon thuis kunnen uitzieken.
                            Het maakt niet uit hoe langzaam je gaat - zolang je maar niet opgeeft.

Commentaar

Wilde even met jullie de nieuwste cijfers delen over MSers met corona in Italie:
                              https://twitter.com/Brandon_Beaber/s...80321309532160

Een casestudy van COVID-19 bij mensen met MS uit Italië. 5/143 overleden. Allemaal met progressieve MS. Leeftijden 54-68. EDSS 6-7.5. 4/5 met comorbiditeiten. 4/5 man. Een op tecfidera en een op rituximab.

'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed

Commentaar

Daarnaast wordt "onze" Interferon-beta (avonex & rebif) nu onderzocht als mogelijk vaccin tegen COVID-19.

https://www.nu.nl/coronavirus/604081...g-op-tijd.html &
                                https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/m...van-medicijnen (even naar 1 april scrollen)

Commentaar

Bezig...
                                X