twitter facebook MSweb op YouTube MSweb op Instagram msweb mskidsweb MS Vereniging

Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coronavirus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik hoop echt niet op een lockdown, maar op een situatie zoals in Duitsland. Meeste winkels dicht, en niet meer dan 2 mensen bij elkaar op straat. En boetes uitdelen!!

Commentaar

Ik denk dat we sinds vandaag ook bijna net zulke maatregelen hebben als Duitsland. Hopelijk gaat het allemaal werken.

Het blijft best moeilijk met boodschappen doen want er mogen natuurlijk niet te veel mensen tegelijk een supermarkt in. Maar dat kan dan wel betekenen dat je meerdere malen naar de winkel moet als er al te veel mensen zijn of je moet gaan wachten (en dat lijkt me ook niet bepaald goed).

Lastig om uit te vogelen op welk moment je het beste kunt gaan maar we gaan het proberen. Bovendien proberen wij de boodschappen voor een week tegelijk in huis te halen maar dat moet mijn man dan doen want dat krijg ik niet voor elkaar. Ik doe dan af en toe een vergeten boodschapje maar dan het liefst in een kleine winkel (groentenman, slager, bakker).

Maar we houden de moed er maar in en proberen “gezond” te blijven!

Commentaar

-*-*-*-
        Laatst bewerkt door RoOsJe *59; 24 maart 2020, 09:01.
        groetjes
        RoOsJe

Commentaar

In Spanje is de triage ook begonnen

ouder als 60 en een ziekenhuis nodig? u wordt dit meer behandeld. Daar spoed nodig hebben is een doodsvonnis
          in Belgie zijn er richtlijnen om de oudste rusthuisbewoners niet meer naar de kliniek te brengen bij corona (80+ ers)

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Knillis Bekijk bericht
            Lastig om uit te vogelen op welk moment je het beste kunt gaan
            heir is het aanschuiven om binnen te raken en binnen vlieg ik met mijn streefjet door de rayons, sta echt snel terug buiten

Commentaar

Bij mij wordt de huishoudelijk hulp stopgezet. Meteen gebeld dat ik het er niet mee eens ben... Het zou volgens de RIVM richtlijnen zijn.

Ik zeg als wij beide niet ziek zijn en 1.5m afstand houden voldoen we aan die richtlijnen!

Commentaar

Mijn persoonlijke verzorging is wel vanaf vorige week maandag gestopt omdat het te risicovol was. In mijn geval geen probleem omdat mijn man mij ook wel kan helpen met douchen en aankleden (doet hij in vakanties ook). Dat is iets wat ik in het “gewone” leven niet wil, mijn man is mijn partner en niet mijn verzorger, maar nu is het een uitzonderlijke situatie en bovendien denk ik dat andere mensen de zusters harder nodig hebben dan ik.

Ik heb zelf een poetsdame en met haar heb ik afgesproken dat ze gewoon komt zo lang als zij en wij ons gezond voelen en bovendien blijven we dan inderdaad tenminste anderhalve meter bij elkaar vandaan.

Ik hoop dat je alsnog hulp kunt krijgen Billy.

Commentaar

Ik kan gelukkig nog wel het eea. Maar de badkamer en wc niet. Mijn talent voor struikelen, hoog en laag werk is een probleem.

Is het nu inderdaad maar even, ok... Maar bang dat dit nog wel even gaat duren.

Fijn dat je man je nu vooruit kan helpen. Veel dingen is het inderdaad nu even aanpassen en niet anders.

Commentaar

MS is een auto-immuunziekte dus we moeten niet ziek worden.

Ik ben zaterdag voor het laatst naar de winkel geweest. Ook wandelen en fietsen durf ik niet.......

Ik ben eigenlijk heel bang........
                    Karin

Commentaar

Mijn persoonlijke verzorging is wel vanaf vorige week maandag gestopt omdat het te risicovol was. In mijn geval geen probleem omdat mijn man mij ook wel kan helpen met douchen en aankleden (doet hij in vakanties ook). Dat is iets wat ik in het “gewone” leven niet wil, mijn man is mijn partner en niet mijn verzorger, maar nu is het een uitzonderlijke situatie en bovendien denk ik dat andere mensen de zusters harder nodig hebben dan ik.

Knillis, mijn douchejuf kwam vanmorgen gewoon. Wel mét mondkapje, op mijn verzoek. Ze leek net een spoetnik. Ik kan het gewoon niet alleen. Maar als ze het niet meer doen, helpt mijn man me. Maar hij doet al zoveel voor. Het blijft moeilijk.
                      www.antoinettekersten.nl

Commentaar

Zolang je geen gebruik maakt van bepaalde MS remmers zijn mensen met MS niet vatbaarder dan mensen zonder MS, misschien kun je daar hoop uit putten?

Angst is een slechte raadgever, probeer de rust te bewaren en zoek wat afleiding voor zover dat mogelijk is. Volg niet al het nare nieuws want er komen berichten langs die angstig maken en naar mijn mening is dat niet nodig.

Jij weet vast ook wel dat het een serieus probleem is en je je aan de richtlijnen moet houden. Af en toe het NOS nieuws bekijken en laat de rest zoveel als mogelijk links liggen want je schiet er niets mee op.

Sterkte en houd de moed er in!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Knillis Bekijk bericht
                          Zolang je geen gebruik maakt van bepaalde MS remmers zijn mensen met MS niet vatbaarder dan mensen zonder MS,
                          dat kun je toch onmogelijk beweren? het is een virus dat we niet kennen, we weten dus absoluut niet hoe ons immuunsysteem daarop reageert. Voor hetzelfde geld jaagt dit virus je immuunsysteem in complete overdrive (dat alles afbreekt wat het tegenkomt)

Commentaar

Dat is wat ik tot nu toe heb gehoord en gelezen. Het zal inderdaad iets waarschijnlijk anders zijn voor mensen die door hun MS al longproblemen/ademhalingsproblemen hebben. Tot nu toe gelden voor mensen met MS dezelfde voorzorgsmaatregelen als voor ieder ander en daar hou ik me dan ook maar aan vast.

Ik wil hier ook verder niet overgaan discussieren, het enige dat ik probeerde was het angstgevoel van Karin wat te verminderen want aan angst heb je niets. Houden aan de voorschriften dan doen we wat we kunnen doen en verder proberen het postieve van het leven een klein beetje vast houden en proberen te genieten van wat je aan ontluikende natuur om je heen ziet en het prachtige weer.

Commentaar

ik las net dat ze interferon beta icm een ander medicijn ook aan het testen zijn voor mogelijk effect tegen corona ik kon het alleen zo snel niet vinden online...

na speurwerk.. wel engelstalig:
                              https://www.sciencemag.org/news/2020...rus-treatments
                              Laatst bewerkt door Klick; 24 maart 2020, 13:34.

Commentaar

Bijzonder, Billy! Ik zit middenin de aanvraag voor hulp, en werd vanmorgen gebeld voor een telefonische intake, dan kan het daarna van start gaan. Ik heb nu zelf aangegeven dat ik in de risicogroep zit en op dit moment niemand nieuw in huis wil nemen. Alle begrip hiervoor, en ik moet zelf maar aangeven wanneer ik het aandurf om te starten.

Commentaar

Bezig...
                                X