twitter facebook MSweb op YouTube MSweb op Instagram msweb mskidsweb MS Vereniging

Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coronavirus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Coronavirus

​​​​Hallo iedereen,

Zijn jullie bang dat jullie besmet kunnen raken met de coronavirus ?

Ik las dat mensen met MS ook in de risicogroepen valt.

Liefs
    💗Veel liefs Saara💗

Ik dacht gelezen te hebben dat het mensen betreft die medicijnen gebruiken waardoor hun immuunsysteem verzwakt is, dus de meeste MSers?

Ikzelf gebruik geen medicijnen dus ben gisteren met ov busje gewoon naar het ziekenhuis gegaan, heb alleen arts geen hand gegeven en ben uit de buurt van hoestende mensen gebleven. (ZH was het Amphia in Breda trouwens)
    If we had all the answers, there would be nothing left to discover.

Commentaar

Dit artikel ging erover. Ik denk niet dat de meeste ms'ers immunosuppressoren gebruiken. Sowieso veel progressieve ms'ers die geen medicijnen krijgen. En met de mildere medicijnen als copaxone, rebif en Tecfidera verwachten ze geen problemen:
      https://www.msweb.nl/actueel/nieuws/corona-virus-en-ms/

Wel lijkt het me dat de vergevorderde ms'ers ook extra risico lopen zonder medicijnen. Ook omdat longontstekingen dan gevaarlijk zijn.

Ik ben er zelf ook niet gerust op qua besmetting. Ik ben nu 38 weken zwanger en ook zwangeren zijn gevoeliger voor infecties en genezen moeilijker.

Momenteel zit ik midden in een 'gewone griep' Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor het hoesten en de pijn in mijn longen, maar door de zwangerschap, mag ik helemaal niks wat verlichting kan geven. Alleen paracetamol. Ik hoop wel fit te zijn voordat de bevalling begint.

Huisarts zag overigens geen reden om mij te testen, ondanks dat corona hetzelfde verloop heeft als griep, bij het overgrote deel van de bevolking.
      Laatst bewerkt door Toeter; 6 maart 2020, 17:19.

Commentaar

Ik gebruik Gilenya en vind het wel een beetje spannend. Kom nu net terug uit Frankrijk, en ik had daar vrij veel contact met mensen, en ook in het vliegtuig zit je behoorlijk op elkaar. Ik probeer maar zoveel mogelijk de maatregelen toe te passen, maar realiseer me wel dat ik in de risicogroep val.

Commentaar

Yep, ben ook niet blij met die virus. Vooral als ik buiten ben probeer ik extra alert te zijn en iedere hoest die ik hoor, wegwezen .

Het probleem van die zorgen is natuurlijk de PPMS die ik heb en gebruik geen medicatie. Maar ook de griepprik in 2019 had ik niet genomen wegens negatieve bijwerkingen. Voelde me goed beroerd. Nu heb ik weer spijt dat ik die griepprik niet had genomen, misschien zou het helpen tegen de corona ook al is de prik niet gemaakt tegen de corona. Beter iets dan niks aangezien onze weerstand al slecht is.
          Empathie dieren/natuurVegetariër www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl Autarkie

Commentaar

Dank jullie wel voor de berichtjes​​​​​​

​​​​​​Ik hoop dat we allemaal geen virus oplopen

Wees alert en voorzichtig

💗Veel liefs Saara💗

Commentaar

Ook bij mij wel zorgen! Ik ben nu in het buitenland, moet straks ook weer het vliegtuig in. Gebruik Lemtrada en mijn lymfocyten zijn erg laag (0,50). Lees net dat het eerste geval in mijn woonplaats er ook is. Maar goed, het tegenhouden kan ik niet en wil me ook niet te veel zorgen maken. Ben in dit jaar met lage lymfo nog geen een keer ziek geweest. Dus inderdaad veel handen wassen, afstand bewaren en niet aan mijn gezicht zitten zonder handen gewassen te hebben. Straks thuis zet ik weer desinfecteer neer en bezoek moet dat voor binnenkomst gebruiken. Was al zo i.v.m. mijn lage lymfo en nu al helemaal.

Commentaar

Media helpt ook niet met geruststellen. De meeste doden door corona zijn ouderen, zieken en mannen. Ook in mijn omgeving zijn meerdere gevallen van besmetting met corona.

Ook irritant, de één zegt corona is als een griepje net als de jaarlijkse griep en de andere zegt dat corona velen malen erger is dan de normale griep. Wat moet je nu wel en niet geloven?
                Empathie dieren/natuurVegetariër www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl Autarkie

Commentaar

Bij de tecfidera kunnen je lymfo's ook nogal laag zijn.. en dan is het zeker wel oppassen! Dat is natuurlijk niet bij iedereen

Maar goed je kunt niet veel anders doen zoals het RIVM aangeeft. Handjes wassen enzo
                  Laatst bewerkt door Zonnetje79; 7 maart 2020, 11:12.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Saara35 Bekijk bericht
                    ​​​​
                    Ik las dat mensen met MS ook in de risicogroepen valt.
                    Liefs
                    chronisch zieken horen automatisch tot de risicogroepen
                    angst? Het vervelende aan dit virus is dat je blijkbaar vrij lang met dat virus kunt rondlopen zonder symptomen (maar wel andere besmetten)
                    er zijn er ook die niet ziek worden en dus latent drager zijn en blijven.
                    de meesten hier komen ook regelmatig met dokters en ziekenhuizen in contact dus dat helpt ook niet echt

schrik niet, krijgen zal ik het waarschijnlijk wel maar dan zien we wel verder. Mezelf opsluiten vind ik geen goed plan

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
                      Het vervelende aan dit virus is dat je blijkbaar vrij lang met dat virus kunt rondlopen zonder symptomen (maar wel andere besmetten)
                      Dat is dan weer tegenstrijdig, want je schijnt juist alleen mensen te kunnen besmetten als je al symptomen hebt.

Commentaar

Je kunt inderdaad alleen anderen besmetten met symptomen leeuwtje, maar bij kleine kinderen en veel mensen verloopt het virus heel mild: beetje hoesten en geen koorts.

Zij kunnen vervolgens dat heel makkelijk overdragen, omdat ze zich niet ziek voelen en gewoon naar buiten gaan.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door leeuwtje-nl Bekijk bericht
                          Dat is dan weer tegenstrijdig, want je schijnt juist alleen mensen te kunnen besmetten als je al symptomen hebt.
                          ik denk dat het echte probleem is dat men gewoon nog te weinig weet
                          de ene zwakt dan af, het is maar griep
                          de tweede beslist dan maar om alle sportevenementen in de lente op te schorten

een hoop fake nieuws ( ik kan het ook verkeerd voor hebben maar las ook al dingen dat een huisdier ook corona kan krijgen )

https://www.youtube.com/watch?v=mgc_K2x-GKA
                          vond ik 1 vd interessantste dingen

geen gezeik, geen paniek, gewoon wat men weet zonder politiek agenda

Commentaar

Hier een kritisch artikel over aanpak rivm en overheid. Er stast dat op 5 maart er al wetenschappelijke bewijs was dat ook mensen zonder symptomen toch besmettelijk kunnen zijn, maar dat het beleid daar nog steeds niet op aangepast is.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...irus~bdf5b8c2/

Ook in het buitenland kritiek:
                            https://www.irishtimes.com/news/worl...99027?mode=amp

Blog met grafieken voor wie dat interessant vindt:
                            https://medium.com/@tomaspueyo/coron...e-f4d3d9cd99ca

Commentaar

Nu persconferentie. Advies voor risicogroep: vermijd openbare ruimtes en het openbaar vervoer......

Commentaar

Bezig...
                              X