De drie wijzen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
breingein plaatjes
Collapse
X
-
-
een weetje
Kijk ook maar eens naar bovenstaande optische illusie, welke gebaseerd is op het werk van de kunstenaar Akiyoshi Kitaoka. De afbeelding bestaat uit een aantal stilstaande cirkels, maar voor ons lijkt het toch écht alsof ze draaien.
Hoe dit komt? Je hersenen moeten als je naar deze afbeelding kijkt alle informatie die aanwezig is in één keer verwerken. Maar er gebeurt zoveel, dat je hersenen uitgaan van bepaalde ‘trucjes’. Eén van die trucjes van ons brein is dat steeds kleiner wordende cirkels worden gezien als een draaiende spiraal. En dat bewijst maar weer dat wat wij waarnemen in een afbeelding niet overeen hoeft te komen met de werkelijkheid.
Commentaar
-
Welke dieren zie je?
Klik om te vergroten.
Zoek 7 diersoorten.Laatst bewerkt door raimonnea; 13 april 2019, 09:36.
Commentaar
-
paard
vogel
uil
dolfijn
en ik zie nog een groot oog maar weet nog niet waarvan..Laatst bewerkt door Klick; 13 april 2019, 11:50.
Commentaar
-
Oorspronkelijk geplaatst door Klick Bekijk berichtpaard, vogel, dolfijn,
en ik zie nog een groot oog maar weet nog niet waarvan..Alleen uil niet.
Oorspronkelijk geplaatst door j@nnetje Bekijk berichtkikker of pad
Oorspronkelijk geplaatst door Nessa Bekijk berichtEen eend, een vogel en een krab., zelfs 2 eendjes zitten er in.
Ik kon de citaten niet vinden, heeft moderator dit net veranderd?
Nog eentje, wie. Oeps ik bedoelde nog twee
.
Laatst bewerkt door raimonnea; 13 april 2019, 19:49.
Commentaar
-
Oorspronkelijk geplaatst door Theewater Bekijk berichtleeuw/tijger?In het midden zit er 1 en aan de rechterkant zit er eentje.
Laatst bewerkt door raimonnea; 15 april 2019, 09:28.
Commentaar
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elenitsa Bekijk berichtIk dacht een nijlpaard erin te zien in het midden. En rechts een klein wit aapje?
Update: beer en puppy, aangezien niemand reageert.Laatst bewerkt door raimonnea; 17 april 2019, 19:01.
Commentaar
Commentaar