twitter facebook MSweb op YouTube MSweb op Instagram msweb mskidsweb MS Vereniging

Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gestopt met roken, de sToppertjes deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door shandy49 Bekijk bericht
    geleden de laatste peuk gerookt.
    Na 55 jaar zware shag toch met betrekkelijk weinig moeite gelukt.

18500 peukies en € 2850 besparing.

10 kilo erbij, en dat is geen spiermassa.

Piet
    Geweldig Shandy dat je het al zo lang volgehouden hebt!
    'k Zou willen dat wij er ook mee gestopt waren; deze week gaan wij een nieuwe poging wagen. Maar wij mogen geen champix gebruiken, Jo kan er niet tegen en ik mag het niet gebruiken vanwege mijn hart.

Groetjes

Commentaar

in januari weer serieus af gaan bouwen. Afgelopen zomer zat ik op 4 sigaretten per dag, toen bouwde ik af naar 1, maar toen overleed mijn kattenkopje en ging ik toch weer naar 2 a 3 per dag.

eerste week 2019 1 pakje
      week 2 terug naar 2 sigaretten per dag
      daarna werd dat 1 per dag
      daarna ging ik ze afknippen tot een halve sigaret per dag

En ik kan nu as we speak melden dat ik 1 week rookvrij ben
      groetjes,
      Angelique

~every scar i have makes me who i am~

Commentaar

Mooi zo. Houden zo en vooral niet naar de winkel gaan om "voor de zekerheid achter de hand" of welk excuus je ook maar kunt bedenken sigaretten in huis te halen.
        Nee. Niet. Niet doen. Niet.

Want als je je eerst nog om moet kleden, schoenen aan moet trekken, jezelf in een jas hijsen, bij de winkel zien te komen, weer terug komen, etc....
        Dat kan nét dat stukje belemmering zijn om die peuk niet aan te steken. Want als je het in de kast hebt liggen weet je het wel.

Commentaar

10 kilo erbij, en dat is geen spiermassa.
          Hier nog zo'n eentje

Komt het door het niet meer roken? Ja
          Komt het door het niet meer lopen? Ook ja

Ik kon perfect patsboem stoppen zonder Champix toen ik wel heel snel slechter ging lopen na 2 maanden weer roken. De beste reden om het niet meer te doen.

En nu een ijsje

Commentaar

Dank je ben zelf ook benieuwd hoe het verder loopt

Oorspronkelijk geplaatst door Suzan Bekijk bericht
            Want als je het in de kast hebt liggen weet je het wel.
            [kijkt in la naast haar] half pakje met 9 sigaretten. Heb het er nog niet lastig mee gehad. Maar deze gaan wel naar mijn schoonzusje als ik haar zie hoor, zodat ik ze inderdaad niet meer in huis heb
            groetjes,
            Angelique

Commentaar

Het eerste sigaretje 🚬

Wat zijn jullie redenen geweest om te beginnen met roken in het begin? Het eerste sigaretje 🚬.

Misschien kan dit ook helpen bij het proces om te stoppen, zoals psychologie. En wat is de reden voor terugval, wat gaat er door je heen?
              Empathie dieren/natuurVegetariër www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl Autarkie

Commentaar

In de Mensen van april 2019 staat weer een mooi stukje over roken en MS:

De volgende spreker was Dr. Hedström van het Zweedse Karolinska Instituut. Zij vertelt dat maar liefst 20% van het aantal gevallen van MS toe te schrijven is aan roken of meeroken. Bij mensen met een bepaalde genetische aanleg was zelfs 40% van het aantal gevallen van MS hieraan toe te schrijven. Het effect van roken is afhankelijk van de mate waarin je rookt: hoe groter en langer de blootstelling, hoe groter het risico. Het risico neemt af als mensen stoppen met roken. Na de diagnose kan roken de achteruitgang en overgang naar progressieve MS versnellen en het effect van remmende medicatie verminderen. Het verminderen van blootstelling aan rook is dus van groot belang ook voor kinderen in families waar MS voorkomt.
                Dit soort berichten over de samenhang van roken en MS waren voor mij de aanleiding om drie en een half jaar geleden te stoppen met roken, dus misschien sterkt het jullie ook in jullie besluit om van de sigaretten af te blijven.
                'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed

Commentaar

Ben er al meer dan een jaar vrij van, Voornaamste reden is inderdaad het negatieve effect op mijn MonStertje

Commentaar

@D-Cheryl Zou roken een oorzaak kunnen zijn voor MS of een verergering?
                    Laatst bewerkt door raimonnea; 1 mei 2019, 10:54.
                    Empathie dieren/natuurVegetariër www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl Autarkie

Commentaar

Allebei volgens mij: zowel een trigger van de ziekte, als een verergering van het beloop.

Bij mij is het in ieder geval de afgelopen 3,5 jaar vrij rustig geweest, zonder noemenswaardige opstoten (maar wel met een vlekje extra hier en daar).
                      'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed

Commentaar

Dit is toch echt wel een periode waarin ik me voor kan stellen dat mensen terugvallen.

Verveling, stress, piekeren, zorgen...
                        Houdt iedereen het nog vol hier?

Commentaar

Het volhouden lukt nog wel.
                          Maar het is er niet makkelijke op geworden.

Samen zijn we sterk.

Piet

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door tracy Bekijk bericht
                            Mijn vriend heeft vlak voor oudennieuw een lichte herseninfarct gehad. Sinds die tijd, op advies van de dokter, heeft hij geen sigaret meer aan geraakt. Tot het herseninfarct was hij een verstokte roker die al eens een aantal keren heeft geprobeerd heeft om te stoppen.

Gelukkig heeft hij nagenoeg niets overgehouden aan de herseninfarct. Hij heeft geen behoefte meer aan de sigaret. Gelukkig is hij gestopt, hoewel de aanleiding niet zo leuk was. Het kostte hem altijd veel moeite om te stoppen.
                            Vorig jaar juni... ik bedacht dat het toch wel erg lekker was en kocht een pakje, Toen die op waren nog een, En nog een. En nog een. Toen werd het 3 juli en ineens deed mijn rechterarm het niet meer!

Ik belde neurologie, durfde niets te zeggen over mijn hernieuwde gerook. Gelukkig verdween de verlamming weer na enkele uren. Typisch TIA. Na enkele dagen werd ik intensief gescreend vanuit hun TIA-protocol. Toen bleek er gelukkig geen hersenbloedinkje te zijn geweest. Maar wel, op grond van de combinatie van verschillende feiten en het verhaal erbij werd er gesproken over een TNA. Zeg maar, een TIA light. Een preventieve dagelijkse bloedverdunner vanaf dat moment en geen gerook meer dus. Zou eigenlijk een bewust gekozen weg naar euthanasie zijn. En ik ben als de dood voor de dood.

Dus die hervatting was kort maar hevig. Zeer vergelijkbaar met het verhaal van Tracy.

Commentaar

vorig jaar eind februari gestopt en eerlijk is eerlijk; geen probleem. Ja ik mis 'het gebaar', de 'bezigheid'...maar niet de nicotine en al helemala niet hoeveel geld het me kostte ;-)
                              groetjes,
                              Angelique

Commentaar

Hier precies zo Angel.

Het voelde als een reden om even naar buiten te gaan, "even pauze". Maar als ik op de computer werk zet ik nu gewoon de wekker iedere 20 minuten of half uur, en dan doe ik even iets anders.

Commentaar

Bezig...
                                X